❁ ❁ ❁ ❁ ❁
مسئول مدارک پزشکی | |
نام و نام خانوادگی : نسرین علیجانی | تحصیلات : کارشناس مدارک پزشکی |
پست الکترونیکی : |
❁ ❁ ❁ ❁ ❁

02433023229

02433023229
* واحدهای تحت پوشش
- واحد کدگذاری: خانم لیلا فاتح
- واحد آمار: مهندس علی داداشی
- واحد بایگانی و مدارک پزشکی: خانم ها (رباب صیادی- نگین بهشتی - زهرا قنبری نیا - فریبا محمدی - زینب تیموری - مریم سهامی) و آقای سعید چراغی
- واحد پذیرش:
1- شرح وظایف رئیس اداره آمار و مدارک پزشکی و پذیرش
- طراحی روش های اجرایی حفاظت از اطلاعات خصوصی بیماران
- فراهم سازی زمینه برقراری و تداوم ارتباط و همکاری بین مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی درمانی
- بررسی و پیشنهاد ساختار بهینه پایگاه داده های پزشکی
- استفاده از کد گذاری در پزشکی و روش های نوین ذخیره سازی و بازیابی داده های پزشکی
- سازماندهی، ذخیره سازی و بازیابی اطلاعات بهداشتی و درمانی بر اساس استانداردهای مورد عمل
- نظارت بر گردآوری داده ها – پردازش و توزیع اطلاعات بهداشتی و درمانی
- کنترل و نظارت بر اسناد و مدرک پزشکی مراکز آموزشی و درمانی و بیمارستان ها
- نظارت بر ارزیابی واحد های مدارک پزشکی از جهت ساختار (پرسنل- تجهیزات –فضای فیزیکی) و فرایند (مستندسازی)- فرایند کار استاندارد
- فراهم کردن اطلاعات صحیح جمیعتی (دموگرافیک) بیماران، الصاق مدارک و ارسال پرونده بیمار / همراه با بیمار به بخش های مرتبط
- مشارکت در تقویت زیر ساخت های ارتباطی و اینترنتی به منظور دستیابی آسان مراجعین به منابع اطلاعاتی پزشکی
- کد گذاری بیماری ها، اعمال جراحی و اقدامات درمانی و تهیه اندکس مربوطه براساس استانداردهای جهانی
- آشنایی به سیستم های کامپیوتری تخصصی در زمینه مربوطه و توانایی در رفع ایرادات و تهیه آمار روزانه
- اجرای برنامه های آموزشی اعلام شده و ابلاغ سرفصل درس توسط گروه آموزش مدارک پزشکی
- تهیه و تنظیم آمار روزانه، ماهانه و سالانه از بیماران بستری و مرخص شده و آمار مرگ و میر مراجعین به کلینیک ها و پاراکلینیک ها به منظور تجزیه و تحلیل خدامت درمانی ارائه شده
- بررسی های لازم جهت بهبود روش های کار، فرم های مدارک پزشکی وسایل و امکانات مربط به مدارک پزشکی
- ارزشیابی واحدهای مدارک پزشکی مراکز آموزشی و در مانی و بیمارستان ها
- همکاری در استقرار و کاربرد سیستم مدریریت سلامت (HIS)
- پاسخ به مکاتبات مربوط به پزشکی قانونی و ارگانهای دیگر با استفاده از پرونده بیماران
- شرکت فعال در دوره های کارآموزی، مهارتی و آموزشی در جهت ارتقا، معلومات و توانمندیهای شغلی و بکارگیری نتایج آن در انجام وظایف محوله
- مشارکت در تحقیقات کاربردی در عرضه نظام سلامت در شغل مربوطه
- توجه کامل به مستندات و دستورالعمل های سیستم مدیریت کیفیت
- انجام سایر امورمحوله در زمینه شغلی طبق دستور مافوق
2- شرح وظایف بایگانی مدارک پزشکی
- تحویل پرونده های ترخیص شده از واحدهای ترخیص و رسیدگی به اسناد
- انجام امور بایگانی پرونده های بیماران بر اساس روش تعیین شده
- پیگیری پرونده های وصول نشده و تهیه گزارشات مرتبط
- کدبندی پرونده ها جهت تسهیل در دستیابی به آنها بر اساس یکی از روشهای معمول ابلاغ شده
- آماده سازی و تحویل پرونده ها به متقاضیان ذیصلاح بر اساس دستورالعمل های ابلاغ شده
- پاسخگویی به مراجعین و نامه های واصله بر اساس دستورالعمل های ابلاغ شده
- تعهد و تلاش در حفظ و حراست فیزیکی و معنوی پرونده ها
- برآورد صحیح و تهیه فرم های پرونده های پزشکی
- توجه کامل به مستندات و دستورالعمل های سیستم مدیریت کیفیت
- شرکت در دوره های آموزشی شغلی و عمومی به منظور افزایش مهارت های شغلی
- انجام سایر امور محوله درزمینه شغلی طبق ن ظر مقام مافوق
3- شرح وظایف متصدی پذیرش
-
اخذ و ثبت اطلاعات هویتی بیماران و ثبت اطلاعات دموگرافیک در سیستم اطلاعات بیمارستان جهت تشکیل پرونده
-
ثبت مشخصات هویتی و آدرس و شماره تماس آورنده یا اعزام کننده بیمار
-
اخذ رضایت نامه جهت معالجه یا اعمال جراحی و همچنین استفاده از اطلاعات پزشکی بیمار
-
ثبت شماره پرونده بیمار و تحویل آن به بیمار / همراهان وی جهت مراجعات بستری بعدی
-
ضمیمه کردن نتایج آزمایشات انجام شده به پرونده بیمار
-
توجه کامل به مستندات و دستورالعمل های سیستم مدیریت کیفیت
-
شرکت در دوره های آموزشی شغلی و عمومی به منظور افزایش مهارت های شغلی
-
انجام سایر امور محوله در زمینه شغلی طبق دستور مافوق
4- شرح وظایف کاردان و کارشناس پذیرش مدارک پزشکی
- تهیه و تنظیم آمار روزانه، ماهانه و سالانه تعداد بیماران بستری و مرخص شده درگذشتگان در بیمارستان و تجزیه و تحلیل آنها (احتساب درصدهای اشغال تخت و غیر)
- تهیه آمار مراجعین به درمانگاه ها، سرویس ها، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه و سایر واحدها به منظور تجزیه و تحلیل خدمات داده شده
- نظارت بر انجام امور بایگانی پرونده ها بر اساس روش تعیین شده
- راهنمایی و کمک به کارآموزان رشته پذیرش و مدارک پزشکی
- کدگذاری بیماریها و تهیه اندکس بیمارها برابر روش های معمول
- کدگذاری اعمال جراحی و ثبت کدهای اختصاصی داده شده در سیستم اطلاعات بیمارستان
- تهیه و تنظیم آمار مورد لزوم جهت مقامات مربوطه
- همکاری با کادر پزشکی در زمینه های تحقیقاتی و تجزیه و تحلیل کیفی مدارک پزشکی یا کمیته های مربوطه
- توجه کامل به مستندات و دستورالعمل های سیستم مدیریت کیفیت
- شرکت در دوره های آموزش، شغلی و عمومی به منظور افزایش مهارت های شغلی
- انجام سایر امورمحوله در زمینه شغلی طبق دستور مافوق