❁ ❁ ❁ ❁ ❁

مسئول مدارک پزشکی
  نام و نام خانوادگی : نسرین علیجانی     تحصیلات : کارشناس مدارک پزشکی
پست الکترونیکی :
❁ ❁ ❁ ❁ ❁
awt image
02433023229
* واحدهای تحت پوشش
  • واحد کدگذاری: خانم لیلا فاتح
  • واحد آمار: مهندس علی داداشی
  • واحد بایگانی و مدارک پزشکی: خانم ها (رباب صیادی- نگین بهشتی - زهرا قنبری نیا - فریبا محمدی - زینب تیموری - مریم سهامی) و آقای سعید چراغی
  • واحد پذیرش:

1- شرح وظایف رئیس اداره آمار و مدارک پزشکی و پذیرش

  • طراحی روش های اجرایی حفاظت از اطلاعات خصوصی بیماران
  • فراهم سازی زمینه برقراری و تداوم ارتباط و همکاری بین مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی درمانی
  •  بررسی و پیشنهاد ساختار بهینه پایگاه داده های پزشکی
  •  استفاده از کد گذاری در پزشکی و روش های نوین ذخیره سازی و بازیابی داده های پزشکی
  •  سازماندهی، ذخیره سازی و بازیابی اطلاعات بهداشتی و درمانی بر اساس استانداردهای مورد عمل
  •  نظارت بر گردآوری داده ها – پردازش و توزیع اطلاعات  بهداشتی و درمانی
  • کنترل و نظارت بر اسناد و مدرک پزشکی مراکز آموزشی و درمانی و بیمارستان ها
  •  نظارت بر ارزیابی واحد های مدارک پزشکی از جهت ساختار (پرسنل- تجهیزات –فضای فیزیکی) و فرایند (مستندسازی)- فرایند کار استاندارد
  • فراهم کردن اطلاعات صحیح جمیعتی (دموگرافیک) بیماران، الصاق مدارک و ارسال پرونده بیمار / همراه با بیمار به بخش های مرتبط
  • مشارکت در تقویت زیر ساخت های ارتباطی و اینترنتی به منظور دستیابی آسان مراجعین به منابع اطلاعاتی پزشکی
  • کد گذاری بیماری ها، اعمال جراحی و اقدامات درمانی و تهیه اندکس مربوطه براساس استانداردهای جهانی
  • آشنایی به سیستم های کامپیوتری تخصصی در زمینه مربوطه و توانایی در رفع ایرادات و تهیه آمار روزانه
  • اجرای برنامه های آموزشی اعلام شده و ابلاغ سرفصل درس توسط گروه آموزش مدارک پزشکی
  • تهیه و تنظیم آمار روزانه، ماهانه و سالانه از بیماران بستری و مرخص شده و آمار مرگ و میر مراجعین به کلینیک ها و پاراکلینیک ها به منظور تجزیه و تحلیل خدامت درمانی ارائه شده
  • بررسی های لازم جهت بهبود روش های کار، فرم های مدارک پزشکی وسایل و امکانات مربط به مدارک پزشکی
  • ارزشیابی واحدهای مدارک پزشکی مراکز آموزشی و در مانی و بیمارستان ها
  • همکاری در استقرار و کاربرد سیستم مدریریت سلامت (HIS)
  • پاسخ به مکاتبات مربوط به پزشکی قانونی و ارگانهای دیگر با استفاده از پرونده بیماران
  • شرکت فعال در دوره های کارآموزی، مهارتی و آموزشی در جهت ارتقا، معلومات و توانمندیهای شغلی و بکارگیری نتایج آن در انجام وظایف محوله
  • مشارکت در تحقیقات کاربردی در عرضه نظام سلامت در شغل مربوطه
  • توجه کامل به مستندات و دستورالعمل های سیستم مدیریت کیفیت
  • انجام سایر امورمحوله در زمینه شغلی طبق دستور مافوق

2- شرح وظایف بایگانی مدارک پزشکی

  • تحویل پرونده های ترخیص شده از واحدهای ترخیص و رسیدگی به اسناد
  • انجام امور بایگانی پرونده های بیماران بر اساس روش تعیین شده
  • پیگیری پرونده های وصول نشده و تهیه گزارشات مرتبط
  • کدبندی پرونده ها جهت تسهیل در دستیابی به آنها بر اساس یکی از روشهای معمول ابلاغ شده
  •  آماده سازی و تحویل پرونده ها به متقاضیان ذیصلاح بر اساس دستورالعمل های ابلاغ شده
  • پاسخگویی به مراجعین و نامه های واصله بر اساس دستورالعمل های ابلاغ شده
  • تعهد و تلاش در حفظ و حراست فیزیکی و معنوی پرونده ها
  • برآورد صحیح و تهیه فرم های پرونده های پزشکی
  • توجه کامل به مستندات و دستورالعمل های سیستم مدیریت کیفیت
  • شرکت در دوره های آموزشی شغلی و عمومی به منظور افزایش مهارت های شغلی
  • انجام سایر امور محوله درزمینه شغلی طبق ن ظر مقام مافوق

3- شرح وظایف متصدی پذیرش

  • اخذ و ثبت اطلاعات هویتی بیماران و ثبت اطلاعات دموگرافیک در سیستم اطلاعات بیمارستان جهت تشکیل پرونده  
  • ثبت مشخصات هویتی و آدرس و شماره تماس آورنده یا اعزام کننده بیمار
  • اخذ رضایت نامه جهت معالجه یا اعمال جراحی و همچنین استفاده از اطلاعات پزشکی بیمار
  • ثبت شماره پرونده بیمار و تحویل آن به بیمار / همراهان وی جهت مراجعات بستری بعدی
  • ضمیمه کردن نتایج آزمایشات انجام شده به پرونده بیمار
  • توجه کامل به مستندات و دستورالعمل های سیستم مدیریت کیفیت
  • شرکت در دوره های آموزشی شغلی و عمومی به منظور افزایش مهارت های شغلی
  • انجام سایر امور محوله در زمینه شغلی طبق دستور مافوق 

4- شرح وظایف کاردان و کارشناس پذیرش  مدارک پزشکی

  • تهیه و تنظیم آمار روزانه، ماهانه و سالانه تعداد بیماران بستری و مرخص شده  درگذشتگان در بیمارستان و تجزیه و تحلیل آنها (احتساب درصدهای اشغال تخت و غیر)
  • تهیه آمار مراجعین به درمانگاه ها، سرویس ها، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه و سایر واحدها به منظور تجزیه و تحلیل خدمات داده شده
  • نظارت بر انجام امور بایگانی پرونده ها بر اساس روش تعیین شده
  • راهنمایی و کمک به کارآموزان رشته پذیرش و مدارک پزشکی
  • کدگذاری بیماریها و تهیه اندکس بیمارها برابر روش های معمول
  • کدگذاری اعمال جراحی و ثبت کدهای اختصاصی داده شده در سیستم اطلاعات بیمارستان
  • تهیه و تنظیم آمار مورد لزوم جهت مقامات مربوطه
  • همکاری با کادر پزشکی در زمینه های تحقیقاتی و تجزیه و تحلیل کیفی مدارک پزشکی یا کمیته های مربوطه
  • توجه کامل به مستندات و دستورالعمل های سیستم مدیریت کیفیت
  • شرکت در دوره های آموزش، شغلی و عمومی به منظور افزایش مهارت های شغلی
  • انجام سایر امورمحوله در زمینه شغلی طبق دستور مافوق